Microsoft Dynamics NAV a relacje z klientem

Truizmem jest wspominanie o tym, że klient jest ważnym elementem działania naszego przedsiębiorstwa, jest to bowiem oczywiste. Jak pokazują jednak badania wiele osób o tym zapomina inwestując czas i pieniądze w nie to, co trzeba. W efekcie naszej firmie brakuje ducha, pracownicy nie są zmotywowani a klienci nie są zadowoleni. Jeżeli zauważyłeś, że coś w firmie dzieje się nie tak, warto bliżej przyjrzeć się wtedy relacjom panującym w naszej firmie. Pozytywny kontakt z klientem to działanie permanentne, o którym powinniśmy pamiętać.

Ciągle powinniśmy mieć rękę na pulsie i sprawdzać opinie panujące o naszej firmie, a także dbać o to, aby nie pojawiały się opinie negatywne. Z całą pewnością pomóc nam w tym może dobry program CRM na przykład Microsoft Dynamics NAV, który zajmie się kwestią zbierania szczegółowych informacji na temat naszego klienta, a co za tym idzie uzyskania w końcu odpowiedniej dawki o nim, co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszej firmy. Warto świadomie analizować każdy przypadek zerwania z nami współpracy i wyciągnąć z niego wnioski. Być może stało się tak, ponieważ klient dostawał kilka razy te same oferty i czuł się nieistotny? Często takie właśnie rzeczy decydują o zerwaniu współpracy. Jeżeli takimi rzeczami zarządzają ludzie ryzyko błędu jest nieuniknione. Jednakże wystarczyłoby tylko trochę uważniej pracować lub sprawić, aby archiwizacją kontaktów zajmował się odpowiedni program, aby do takich sytuacji nie dopuścić. Dobrej jakości program zapanowałby sprawnie nad panującym chaosem i z pewnością ich użytkowanie przyniosłoby same pozytywne efekty. CRM to zespół narzędzi, które polepszają organizację pracy w naszej firmie na każdym dostępnym stanowisku. Jest to system informatyczny, który pozwala naszych kontrahentów przyporządkować i uporządkować w odpowiedni sposób, dzięki czemu wiemy o których warto bardziej zabiegać i którym więcej oferować i proponować. Z całą pewnością bowiem o klientów kluczowych warto szczególnie zabiegać. Dzięki systemowi nie wszystko jest na głowie pracownika, lecz systemu, który zapamiętuje wszystkie transakcje oraz przypomina nam o ważnych spotkaniach biznesowych czy telefonach. Ponieważ jest to nowoczesne narzędzie, to możemy z niego korzystać na wszystkich urządzeniach mobilnych. Nie tylko telefonie, ale także tablecie, smartfonie. Z całą pewnością doceni go zarząd, ponieważ CRM może szybko przygotować prezentacje, czy tabele dotyczące podjętych działań i przeprowadzonych akcji. Program ten pomoże księgowym, działowi sprzedaży i logistyki, a także marketingowcom i osobom od strategii w naszej firmie. Jak zamaczają osoby, które skorzystały z programów tego typu w swoich firmach, dzięki nim dostrzegalne są takie aspekty jak lepszy kontakt z klientem, a także większa sprzedaż i lepsza efektywność pracy pracowników. Z całą pewnością hierarchizacja wszystkich danych i ich selekcja także nam pomoże. Dzięki systemowi nie będziesz musiał się też martwić o to, że nieobecność jednego pracownika wpłynie negatywnie na wszystkie podjęte działania, ponieważ wszystkie dane są w CRM i konkretnym klientem może zająć się osoba pracująca w tym samym dziale.